Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

Friday, July 2, 2010

INTERVIEW...

tadi aku g lagi interview kat kilang gak...
mula nye aku promise aku nak g petang rabu tu...
tapi pikir2 malas le pulak...
so bila company tu call aku, so aku ignore kan saje...
tetiba korg tau x, mrk boleh call aku pakai no opis...
mcm seboleh2 suruh aku g attend interview tu...
masa dy tnye nape aku x dtg, janji mau dtg...
so aku leh beri alasan y aku lupe bahawa ari ne kene attend interview..
pastu aku ckp ler, fn aku kat laci that y x dgr calling for u...
(ceh wah alasana aku boleh pakai x???)

so tadi aku mintak kebenaran kuar skejap ngan boss pendek...
alasan aku nak ke bank.. (tipu kering lagi ...peace)

so aku sampai company tu dlm kul 1.15 ptg...
aku lewat dlm 15 min...
masa nak isi form kebenaran, aku lupe nak amik pen kat dlm kete..
so aku pinjam ler guard punye pen...
korg tau si guard tu leh selambe sound aku, pen is important utk interview...
menyingga aku mendengar sinis dari india security tu...
aku pun sound balik, bukan x de pen but dlm kete la...
(cerewet betul guard tu, blm jumpe manager lagi..)
pastu siap ajar aku mcm mn nak buka pintu gate..
mmg cukup bengang le... aku rasa dh mcm bodo je...

pastu lepas msk bilik meeting room sambil buat form application n sambil2 tnggu peng"interview"
korg tau, sopan je aku duduk tau... mcm terasa gadis melayu akhir huhuhuhu
so dlm 10 min, dtg ler sorg mamat cina n minah cina utk interview kan aku...
so masa tu aku teruk kene soal beb...
mamat cina : i x mau tanye byk, nape awk nak mintak gaji mcm tu... setakat experience beberapa tahun je... (angin je aku mendengar nye tapi aku cool lagi)
aku cuma senyum je...
mamat cina : i x tau le, nape kebanyakkan mereka y dtg mintak gaji lebih dari kilang lama... cthnye engineer or asst. engineer mintk gaji rm 4000 tapi kilng lama cuma bg rm 1600... logik ker??
(dy boleh soal aku mcm tu tapi masa tu aku mmg rasa nak blar je..tapi sebaik minah cina tu byk backup aku)
minah : i mau tanye u, brape anggaran gaji y u mau??
aku : around rm1200 lor (masa tu, aku mmg dh blur)
pastu aku jwb balik...
aku : u tau kan kte dtg dari kilng bergaji rendah, so bila dpt offer dari kilng besar especial kilang company europe, suma org akn demand tinggi... ne suma normal tau... suma akan buat benda y sama.. (amik ko!!!!)

mamat n minah tu nganguk2...

so last2 dy bagi aku rm 1300 gak...
so now aku hnye tnggu panggilan dr mrk sama ada mrk amik aku keje ke x...
wish me luck...
kalo dpt, mungkin rezeki aku dpt kt cna le...

0 pesanan dari kengkawan:

Post a Comment

 

PerjaLAnan keHidupan SOrang GAdIs © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner